Vier redenen voor het gebruik van infographics voor uw zorgorganisatie
Een infographic Een infographic is een visuele presentatie van informatie. Als u complexe onderwerpen in één oogopslag duidelijk wilt maken, bieden infographics uitkomst. is een eenvoudig en overzichtelijk medium voor het tonen van ingewikkelde gegevens. De combinatie van afbeeldingen en iconen vertelt het verhaal. Naast het feit dat een infographic educatief is, is het ook een mogelijkheid om traffic naar de website van uw zorgorganisatie te leiden. Patiënten vinden het prettig om naar afbeeldingen te kijken en waarderen de visueel aantrekkelijke manier van het overbrengen van informatie. Het gebruik van infographics heeft veel voordelen. De vier belangrijkste voordelen voor het gebruik van infographics voor uw zorgorganisatie leest u in dit artikel.
Infographics bevorderen zoekmachine optimalisatie
Een goed ontworpen infographic met een aantrekkelijke inhoud is een uitstekende manier voor het genereren van webverkeer naar de website van uw zorgorganisatie. Door het plaatsen van een informatieve infographic waarin uw expertise duidelijk naar voren komt, wordt de website van uw zorgorganisatie gezien als een relevante bron van kennis. Dit maakt het voor andere partijen binnen de branche interessant om naar uw website te linken. Wanneer vaak naar uw website gelinkt wordt, zorgt dit voor een hogere positie in zoekmachines en meer bezoekers voor de website van uw organisatie.
Infographics trekken de aandacht
Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Dit houdt in dat de kans dat de interesse van de patiënt gewekt wordt door beeld groter is dan bij een grote lap tekst. Een infographic legt informatie sneller uit, omdat het bestaat uit een concreet overzicht van afbeeldingen, iconen en tekst. Het is zelfs zo dat negentig procent van de gegevens die de hersenen bereiken visuele data zijn. Wanneer u meer aandacht wilt vestigen op uw social media platforms, is het gebruik van een infographic een uitstekende manier om dit te bereiken.
Afgezien van het feit dat patiënten beter reageren op afbeeldingen dan op stukken tekst, wordt de concentratieboog van mensen steeds korter. Hierdoor zijn zij eerder geneigd om door content heen te ‘bladeren’ dan alles woord voor woord te lezen. Een boeiende infographic helpt daarnaast ook om de boodschap van uw zorgorganisatie effectief te communiceren, zodat patiënten deze beter begrijpen.
Bekijk hier hoe wij gegevens inzichtelijk hebben gemaakt voor Erasmus MC middels een infographic.
Een infographic bouwt aan naamsbekendheid en toont expertise
Een infographic waarop de visuele identiteit van uw zorgorganisatie zichtbaar is, helpt bij het creëren van bewustzijn voor uw organisaties versterkt de naamsbekendheid. Denk hierbij aan het tonen van het logo en de van de huisstijl van uw zorgorganisatie. Het gebruik van de visuele identiteit in een infographic draagt daarnaast bij aan de herkenbaarheid van uw zorgorganisatie. Wanneer de infographic ook wordt gedeeld op social media vergroot dit de groep mensen die uw organisatie herkent.
Het gebruik van een infographic is daarnaast een geweldige manier om te tonen welke services uw zorgorganisatie aanbiedt en om te laten zien waar uw expertise ligt. Het tonen van expertise is een cruciaal onderdeel van een effectieve strategie voor uw zorgorganisatie. Houd er wel rekening mee dat wanneer u infographics gebruikt voor het tonen van expertise, u hiervoor goede content en relevante data gebruikt. Vergeet niet dat zelfs de best ontworpen infographic niet succesvol is wanneer de inhoud niet interessant is voor uw (potentiële) patiënten.
Een infographic is uiterst deelbaar en herinzetbaar
In tegenstelling tot gewone teksten zijn infographics eenvoudig te delen. Wanneer uw infographic interessant genoeg wordt bevonden door uw patiënten, kunnen zij deze gemakkelijk delen op social media- en blog platforms. Wanneer de infographic vaker wordt gedeeld op internet, draagt dit positief bij aan de backlinks, SEO-prestaties en uw autoriteit binnen de branche. U kunt de infographic zolang als u wilt blijven verspreiden, indien de informatie up-to-date en relevant blijft voor de doelgroep.
Infographics dienen uiteindelijk voor drie cruciale punten: waarde bieden, het bouwen van naam en het vertellen van een verhaal. Bent u enthousiast geworden over het inzetten van een infographic voor uw zorgorganisatie? Wij kunnen u hierbij helpen! Voor meer informatie over wat we voor u kunnen betekenen kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.
Bron: CJG Digital Marketing