Regionale samenwerking starten? Denk aan (online) communicatie!

 in eHealth, eHealth88, Zorgmarketing

In het Medisch Ondernemen magazine dat in juli 2018 verscheen vertelt Martine Rooth van eHealth88 over het belang van communicatie bij het starten van regionale samenwerkingen in de eerstelijnszorg.

Regionale samenwerking eerstelijns medisch ondernemen martine rooth

Bij het oprichten van een dergelijke regionale samenwerking spelen vaak belangrijke vragen omtrent communicatie. Onder welke overkoepelende naam gaat u werken? Wat wilt u uitstralen? Wie is uw doelgroep? En hoe gaat u hen aanspreken? Vragen die niet onbelangrijk zijn en waar het soms lastig is om één lijn te trekken.

Zo helpen wij bijvoorbeeld Stichting Eerstelijns Samenwerking Hilversum-Zuid in een traject om haar communicatie te professionaliseren.

Doel was hier om de dienstverlening en communicatie richting zowel aangesloten zorgverleners als de wijkbewoners te optimaliseren en te concretiseren, wij hebben het projectmanagement op ons genomen. Daarnaast hebben wij de bijbehorende communicatiemiddelen ontworpen en gerealiseerd voor SEHZ en diverse werkgroepen. Hier hoort bijvoorbeeld ook de speciale wijkkrant bij, speciaal ontwikkeld voor deze (oudere) doelgroep. Inmiddels werken we anderhalf jaar samen.

Download het volledige interview uit Medisch Ondernemen

Wilt u meer informatie over onze samenwerking met Stichting Eerstelijnssamenwerking Hilversum-Zuid?
Bekijk het in ons portfolio.

Heeft u advies nodig bij communicatie binnen uw zorgorganisatie?

Maak vrijblijvend een afspraak om te bespreken wat wij voor u kunnen betekenen.

Meer lezen?

Zoeken