Mobiele apps

De bijdrage die mHealth, ofwel mobile Healthcare, kan leveren aan de uitdagingen waar de gezondheidszorg in Nederland voor staat is groot. mHealth is de toepassing van digitale communicatie in de gezondheidszorg, maar dan specifiek via mobiele apparatuur, zoals mobiele telefoons. Het gebruik van mobiele telefoons en daarbij behorende apps is enorm gestegen de laatste jaren. De zorg kan dan ook niet achterblijven in deze mobiele wereld. Naast het ontwikkelen van volledig responsive websites en een support chat service op mobiel, ontwikkelen wij ook mobiele applicaties. Wij geloven dat mobiele apps in de zorg onder andere kunnen helpen om cliënten beter te informeren en hen een actievere rol te geven in het zorgproces.

Hoe verloopt app ontwikkeling bij ons?

Mobiele apps

De bijdrage die mHealth, ofwel mobile Healthcare, kan leveren aan de uitdagingen waar de gezondheidszorg in Nederland voor staat is groot. mHealth is de toepassing van digitale communicatie in de gezondheidszorg, maar dan specifiek via mobiele apparatuur, zoals mobiele telefoons. Het gebruik van mobiele telefoons en daarbij behorende apps is enorm gestegen de laatste jaren. De zorg kan dan ook niet achterblijven in deze mobiele wereld. Naast het ontwikkelen van volledig responsive websites en een support chat service op mobiel, ontwikkelen wij ook mobiele applicaties. Wij geloven dat mobiele apps in de zorg onder andere kunnen helpen om cliënten beter te informeren en hen een actievere rol te geven in het zorgproces.

Hoe verloopt app ontwikkeling bij ons?

Mobiele apps

De bijdrage die mHealth, ofwel mobile Healthcare, kan leveren aan de uitdagingen waar de gezondheidszorg in Nederland voor staat is groot. mHealth is de toepassing van digitale communicatie in de gezondheidszorg, maar dan specifiek via mobiele apparatuur, zoals mobiele telefoons. Het gebruik van mobiele telefoons en daarbij behorende apps is enorm gestegen de laatste jaren. De zorg kan dan ook niet achterblijven in deze mobiele wereld. Naast het ontwikkelen van volledig responsive websites en een support chat service op mobiel, ontwikkelen wij ook mobiele applicaties. Wij geloven dat mobiele apps in de zorg onder andere kunnen helpen om cliënten beter te informeren en hen een actievere rol te geven in het zorgproces.

Hoe verloopt app ontwikkeling bij ons?

Inventarisatie van de wensen

Mobiele zorgapplicaties zijn vaak ontwikkeld vanuit een technisch oogpunt en sluiten daarom niet goed aan op de behoeften van cliënten. Wij kijken daarom naar het zorgproces vanuit uw oogpunt en dat van de cliënt. Waar hebben zij in de communicatie en informatie-uitwisseling behoefte aan en hoe kan een mobiele zorgapplicatie hier een oplossing voor bieden? De zorg apps die wij maken zijn voornamelijk gericht op patiëntenvoorlichting. Denk hierbij aan informatie over verschillende aandoeningen, praktische tips en oefenvideo’s. Andere functionaliteiten kunnen uiteraard wel worden besproken.

Opstellen van de randvoorwaarden

Voordat we starten met het ontwikkelen van de app, moet de basis voor iedereen helder zijn. Wat is het gewenste doel dat behaald moet worden met de app? Hoe ziet de doelgroep er uit? Er is een huisstijl waarbinnen de app moet vallen? Welke informatie is er al beschikbaar en waar moet nog aan gewerkt worden? Hoe ziet de gewenste flow van de app er uit? Al dit soort vragen bespreken we en werken we beknopt uit zodat de randvoorwaarden duidelijk zijn. Vervolgens starten we met de bouw van app.

Wilt u meer zicht in de stappen die een cliënt doorloopt in het zorgproces bij uw zorgorganisatie? We helpen u graag bij het in kaart brengen van deze zogenaamde patient journe

Bouw van de app

De app wordt ontwikkeld voor twee mobiele platformen: Android en iOS. Doordat we de app bouwen in ons CMS systeem, kunnen we relatief snel een eerste versie van de app laten zien. Hierdoor is het voor ons niet noodzakelijk eerst een uitgewerkt grafisch of functioneel ontwerp te maken. Bovendien maakt het de app schaalbaar. Dit bespaart tijd en kosten.

Testen en evalueren

Als de eerste versie van de app klaar is, kunt u deze op uw eigen mobiele telefoon bekijken via onze preview tool. U klikt in uw eigen tijd en zo vaak als u wilt door de app om te kijken of deze aan uw wensen voldoet. Naar aanleiding van de test wordt feedback verwerkt. Als de app helemaal naar wens is, dienen wij deze in bij de Appstore en de Google Play Store. Nadat de app ook door de stores is goedgekeurd, komt de app in de AppStore en Google Play Store te staan waar cliënten hem kunnen downloaden.

Zelf eenvoudig wijzigingen aanbrengen

Nadat de app is gepubliceerd in de Appstore en de Google Play Store, krijgt u toegang tot uw app in ons CMS systeem waarin we de app bouwen. Hier kunt zelf eenvoudig tekstuele wijzigingen doorvoeren. Ook kunt u hier pushberichten aanmaken en versturen en heeft u zicht op de statistieken van de app. U kunt hier onder andere zien hoe vaak de app wordt gedownload, vanaf welke locatie en met welk toestel. Ook kunt u zien welke delen van de app het meeste gebruikt worden.

Mobiele-apps-sehzorg

Zelf eenvoudig wijzigingen aanbrengen

Nadat de app is gepubliceerd in de Appstore en de Google Play Store, krijgt u toegang tot uw app in ons CMS systeem waarin we de app bouwen. Hier kunt zelf eenvoudig tekstuele wijzigingen doorvoeren. Ook kunt u hier pushberichten aanmaken en versturen en heeft u zicht op de statistieken van de app. U kunt hier onder andere zien hoe vaak de app wordt gedownload, vanaf welke locatie en met welk toestel. Ook kunt u zien welke delen van de app het meeste gebruikt worden.

Mobiele-apps-sehzorg

Zelf eenvoudig wijzigingen aanbrengen

Nadat de app is gepubliceerd in de Appstore en de Google Play Store, krijgt u toegang tot uw app in ons CMS systeem waarin we de app bouwen. Hier kunt zelf eenvoudig tekstuele wijzigingen doorvoeren. Ook kunt u hier pushberichten aanmaken en versturen en heeft u zicht op de statistieken van de app. U kunt hier onder andere zien hoe vaak de app wordt gedownload, vanaf welke locatie en met welk toestel. Ook kunt u zien welke delen van de app het meeste gebruikt worden.

Mobiele-apps-sehzorg

Online Patient Journey in kaart

Patiënt- of cliëntgerichte zorg begint met inzicht in de processen die de cliënt doorloopt voor, tijdens en na het zorgproces. Online geldt hetzelfde principe. Om de cliënt daadwerkelijk centraal te zetten, is het handig te weten waar hij vandaan komt en welke verwachtingen hij heeft. Om hier goed zicht op te krijgen, kijken we naar de zogenaamde Patient Journey; de stappen die een cliënt doorloopt in het online zorgproces bij uw zorgorganisatie. We brengen uw offline en online uitstraling in kaart, analyseren de online statistieken, inventariseren de wensen van uw doelgroep en adviseren u over de verbetermogelijkheden.

Maak vrijblijvend een afspraak

Maak vrijblijvend een afspraak

Maak vrijblijvend een afspraak

Zoeken..