De vindbaarheid van je zorg- of praktijkwebsite vergroten
Is jouw website zichtbaar en vindbaar voor je doelgroep? Met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en monitoring ben je verzekerd van een groei en meer inzicht in websitebezoekers.
- Jouw website vindbaar in Google
- Duidelijke analyse in het gebruik van de website
- Website-optimalisatie vanuit de analyses
Wat kun je van ons verwachten?
Google vindbaarheid
Voor Google-vindbaarheid bekijken we zoekwoorden die goed en minder goed scoren. Deze analyse helpt ons om pagina’s aan te passen en meer bezoekers naar de website te trekken.
Rapportage
Maandelijks ontvang je een rapport met belangrijke verbeterpunten voor je website. Inclusief een overzicht van de belangrijkste zoekwoorden waarmee de website wordt gevonden.
Website analyse
Bij de website analyse kijken we naar de bezoekersaantallen en de gemiddelde tijd op een pagina, de route van de bezoeker door de website en het gebruik van contactformulieren.
Aanpassingen
Na het analyseren van de website en de vindbaarheid op Google, stellen we verbeteringen voor. We voeren deze samen door, zodat je website zich blijft ontwikkelen en steeds beter wordt.
“Voor veel thuiszorginstellingen, fysio- en psychologiepraktijken en gezondheidsklinieken is SEO nog nieuw. Maar nu de concurrentie heviger wordt, kun je verwachten dat ook je concurrenten hiermee aan de slag gaan. Hoe eerder je hiermee begint, hoe meer kans je maakt dat je website bovenaan in Google komt”.
Marije Veltman
CRO-specialist eHealth88
Welke stappen doorlopen we met zoekmachineoptimalisatie (SEO)?
Welke stappen doorlopen we met zoekmachine optimalisatie (SEO)?
Google is met maar liefst 92% van alle zoekopdrachten de grootste online zoekmachine. Daarom is het belangrijk dat je online vindbaar bent!
Met deze checklist kunnen wij de eerste stappen naar SEO-succes voor je zetten.
Waar zoeken potentiële cliënten of patiënten op?
Met een SEO-check analyseren we de belangrijkste zoekwoorden voor jouw website. We schrijven teksten die afgestemd zijn op je doelgroep en doen een concurrentie-analyse om je website te onderscheiden van andere zorgverleners.
Hoe logisch is je website-opmaak?
Hoe logisch is je websitestructuur? Klopt de volgorde van de content met de verwachtingen van je patiënten of cliënten?
In deze stap
- Onderzoeken en herordenen we de menu-volgorde
- Worden pagina’s toegevoegd of verwijderd
- Passen we namen van pagina’s aan en kan de domeinnaam (eventueel) veranderd worden.
- Laten we de oude website doorlinken naar de nieuwe website
- Maken we je website mobielvriendelijk
Kiest de doelgroep voor jou op Google?
Met de title tag en meta description tag leg je in een paar krachtige zinnen in de zoekresultaten uit wat de lezer kan verwachten op je website. We letten op het gebruik van de juiste zoekwoorden.
Begrijpt Google je website?
Hoe goed scoort jouw website op bepaalde zoekwoorden? Weet Google al jouw pagina’s te vinden? Met Google Search Console kun je zien hoe jouw website presteert op Google. Gebruik deze tool om de structuur van jouw website te optimaliseren en beter vindbaar te worden.
Ben je lokaal vindbaar voor je doelgroep?
Kloppen je openingstijden, contactgegevens en locaties in Google Maps? In deze laatste stap checken we of alles goed staat vermeld in Google Bedrijfsprofiel.
Wil jij alvast aan de slag met het optimaliseren van jouw website? Lees onze 7 tips voor een betere, online vindbaarheid.
Ook jouw website bovenaan in Google?
Met onze ervaring bij meer dan 200+ zorgprofessionals kunnen we ook jouw website online vindbaar en dus succesvoller maken.
- Je website Google-klaar voor € 450,-.
- Voor € 99,- per maand* blijven wij je website optimaliseren.
* Er moet genoeg data zijn om de analyse en de monitoring uit te voeren. Daarom nemen we dit abonnement voor enkel 3 maanden of langer af.
Wij zijn eHealth88
Combineer passie voor digitale communicatie en een hart voor de zorg, dan krijg je eHealth. Zo zetten we ons al 10 jaar in voor de online professionalisering van jouw zorgorganisatie of praktijk.