Google optimalisatie (SEO) & monitoring

Zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO genoemd) is één van de goedkoopste manieren om meer bezoekers naar uw website te krijgen. Onder zoekmachine optimalisatie verstaan we het optimaliseren van uw website, zodat uw website beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Naast zoekmachine optimalisatie is het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid in Google, ofwel Google monitoring, belangrijk bij het blijven verbeteren van uw website.

google-analytics-desktop

Google optimalisatie (SEO) & monitoring

Zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO genoemd) is één van de goedkoopste manieren om meer bezoekers naar uw website te krijgen. Onder zoekmachine optimalisatie verstaan we het optimaliseren van uw website, zodat uw website beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Naast zoekmachine optimalisatie is het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid in Google, ofwel Google monitoring, belangrijk bij het blijven verbeteren van uw website.

Google optimalisatie (SEO) & monitoring

Zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO genoemd) is één van de goedkoopste manieren om meer bezoekers naar uw website te krijgen. Onder zoekmachine optimalisatie verstaan we het optimaliseren van uw website, zodat uw website beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Naast zoekmachine optimalisatie is het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid in Google, ofwel Google monitoring, belangrijk bij het blijven verbeteren van uw website.

Google analytics eHealth88

Welke stappen doorlopen we met Google optimalisatie (SEO)?

1.

Zoektermen onderzoek

We bekijken welke zoektermen het belangrijkste zijn voor u; wat willen uw (potentiële) cliënten weten? Daarnaast kijken we bij uw concurrenten en hoe u zich kan onderscheiden van hen. Uiteindelijk stellen we een lijst met de meest interessante zoektermen samen.

2.

Aanpassingen in navigatiestructuur en naamgeving

Ook de structuur van het menu en de namen van de verschillende onderdelen binnen de website worden geoptimaliseerd:

  • de volgorde van het menu en de pagina’s worden herordend
  • pagina’s worden toegevoegd of verwijderd
  • namen van pagina’s worden aangepast (zowel in het menu als in de URL)
  • eventueel wordt de domeinnaam veranderd
  • de oude website laten we doorlinken naar de nieuwe website

3.

Meta description tags en beschrijving in Google Services

Door gebruik te maken van de zogenaamde meta description tag, vertellen we de bezoeker op Google in 2 of 3 regels tekst wat hij allemaal op de website kan vinden. Elke pagina heeft een verleidende meta description tag waarbij we letten op het gebruik van de juiste zoektermen. Ook besteden we aandacht aan een goede beschrijving in Google Services met voldoende tekens en eveneens de juiste zoektermen.

4.

Google webmaster tools

Google Webmaster Tools is een hulpmiddel voor website beheerders om te zien hoe de website het doet op Google. Hier vinden we bijvoorbeeld op welke positie de website gemiddeld staat op bepaalde zoekwoorden. Ook dienen we een sitemap in bij Google, zodat Google alle pagina’s van de website weet te vinden. Daarnaast zorgt dit ervoor dat Google beter begrijpt hoe de website gestructureerd is waardoor de website beter gevonden zal worden op Google.

5.

Vermelding in Google Maps

Wanneer uw nieuwe website live staat doorlopen we nog een laatste stap: staat alles goed vermeld in Google Business? We kijken bijvoorbeeld naar openingstijden, contactgegevens, maar ook de juiste weergave van de locaties is belangrijk in Google Maps.

Google monitoring

We vinden het belangrijk dat elke website zo goed mogelijk werkt en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid in Google, ofwel het monitoren van de website, is daarom aan te raden. Hoeveel bezoekers komen er op de website? Hoe klikken ze door de website en hoe lang blijven ze op iedere pagina? Wij doen deze monitoring door middel van twee hulpmiddelen van Google, namelijk Google Analytics en Google Webmaster Tools. Met deze twee hulpmiddelen maken we maandelijks een rapportage over hoe de website het doet op het gebied van vindbaarheid en gebruik.

Google monitoring

We vinden het belangrijk dat elke website zo goed mogelijk werkt en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid in Google, ofwel het monitoren van de website, is daarom aan te raden. Hoeveel bezoekers komen er op de website? Hoe klikken ze door de website en hoe lang blijven ze op iedere pagina? Wij doen deze monitoring door middel van twee hulpmiddelen van Google, namelijk Google Analytics en Google Webmaster Tools. Met deze twee hulpmiddelen maken we maandelijks een rapportage over hoe de website het doet op het gebied van vindbaarheid en gebruik.

Google monitoring

We vinden het belangrijk dat elke website zo goed mogelijk werkt en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid in Google, ofwel het monitoren van de website, is daarom aan te raden. Hoeveel bezoekers komen er op de website? Hoe klikken ze door de website en hoe lang blijven ze op iedere pagina? Wij doen deze monitoring door middel van twee hulpmiddelen van Google, namelijk Google Analytics en Google Webmaster Tools. Met deze twee hulpmiddelen maken we maandelijks een rapportage over hoe de website het doet op het gebied van vindbaarheid en gebruik.

SEO document

Inhoud Google monitoring

Google vindbaarheid

Voor de vindbaarheid in Google kijken we naar de zoekwoorden waarop de website goed gevonden wordt en welke zoekwoorden niet zo goed scoren. Met behulp van deze analyse kunnen we bepalen welke pagina’s aangepast moeten worden om nog meer mensen naar de website te krijgen.

Rapportage

Maandelijks maken we een rapportage waarin de belangrijkste zaken staan beschreven die voor verbetering van de website kunnen zorgen. Ook nemen we in deze rapportage een overzicht op met de belangrijkste zoekwoorden waar de website op gevonden is.

Website analyse

Bij de website analyse kijken we naar de bezoekersaantallen per pagina (op welke pagina wordt bijvoorbeeld het meest geklikt) en de tijd die een bezoeker gemiddeld op een pagina kijkt. Ook kijken we naar de route die een bezoeker neemt op de website (hoe klikt hij door de website) en het gebruik van de contactformulieren.

Aanpassingen

Op basis van de website analyse en Google vindbaarheid analyse formuleren we verbeteringen voor de website. In overleg met u voeren we deze verbeteringen door, waardoor de website zal blijven ontwikkelen en steeds beter wordt.

Maak vrijblijvend een afspraak

Maak vrijblijvend een afspraak

Maak vrijblijvend een afspraak

Zoeken..