Zes tips voor een sprekende teampagina van uw zorgorganisatie

3 minuten 
 in Website Ontwikkeling

Het komt vaak voor dat patiënten benieuwd zijn naar het team achter uw zorgorganisatie. Ze willen graag weten met wie zij een afspraak hebben en wie hen eventueel gaat behandelen. Een goede manier om patiënten kennis te laten maken met het team is door het gebruik van een sprekende teampagina. Op deze pagina geeft u alle leden van het team een gezicht en de mogelijkheid om iets over zichzelf te vertellen. De zes belangrijkste manieren voor het inrichten van een sprekende teampagina leest u in dit artikel.

Gebruik mooie, sprekende (portret)foto’s

Een teampagina is niet compleet zonder foto’s van alle werknemers van uw zorgorganisatie. Het tonen van foto’s van de werknemers maakt de website menselijker en persoonlijker.  Daarnaast geven foto’s de zorgorganisatie letterlijk een gezicht. Bij de foto kunt u een persoonlijk verhaaltje over de betreffende collega toevoegen. Ook kunt u ervoor kiezen om het verhaaltje pas te tonen nadat de patiënt de foto heeft aangeklikt, zodat u een strak foto-overzicht behoudt. Door het gebruik van mooie foto’s van alle werknemers krijgt de patiënt meer vertrouwen in uw organisatie. Hierdoor zal hij of zij sneller contact opnemen voor het maken van een afspraak.

Maak gebruik van één concreet format

Wanneer u verschillende collega’s vraagt een sprekend stukje over zichzelf te schrijven, is de kans groot dat deze teksten behoorlijk uiteen lopen. U wilt echter uniformiteit uitstralen, dus het is van belang dat de teksten op de teampagina allemaal binnen hetzelfde format passen. U kunt bijvoorbeeld een x-aantal vragen opstellen die uw collega’s kunnen beantwoorden. Op basis van deze antwoorden kan vervolgens een leuk verhaaltje worden geschreven. Wanneer u op basis van een dergelijk format werkt, hebben de teksten van alle collega’s dezelfde verhaallijn.

Kies voor een eigen design

U kunt natuurlijk inspiratie opdoen door het bekijken van teampagina’s van uw concullega’s, maar kies uiteindelijk voor authenticiteit. Door voor een design te kiezen dat aansluit bij uw organisatie en de rest van uw website maakt u meer indruk op patiënten. Het gebruik van een eigen design versterkt de identiteit van uw zorgorganisatie. Hierdoor onderscheidt u zich des te meer van andere zorgorganisaties binnen uw branche.

Schrijf in de derde persoon

Probeer het schrijven in de ik-vorm te vermijden. Door te schrijven in de derde persoon kunt u variëren in de woordkeuze en hoeft niet telkens ‘ik’ gebruikt te worden. Een goede manier om te voorkomen dat collega’s in de ik-vorm schrijven is door collega’s een stukje over elkaar te laten schrijven. Collega’s weten vaak van elkaar wat hen typeert en doordat de werknemer niet over zichzelf schrijft blijft overmatige bescheidenheid achterwege.

Voeg een teamfoto toe

U kunt ervoor kiezen om een teamfoto toe te voegen aan de teampagina. Een teamfoto vormt een sfeerbeeld van het team achter uw zorgorganisatie en toont enige interactie tussen uw werknemers. Ook het plaatsen van een teamfoto op de teampagina draagt bij aan het vertrouwen van de patiënt in uw zorgorganisatie.

Heb lef

Wees niet bang om wat meer prijs te geven over het werk, de persoonlijke kenmerken en typische anekdotes van het team. Door het verhaaltje van iedere collega een persoonlijke touch te geven wekt u sympathie op bij uw patiënten. Ook zorgt het ervoor dat patiënten meer binding voelen met uw werknemers wanneer de kenmerken van deze werknemer hen aanspreken.

Bent u enthousiast geworden over het inrichten van een sprekende teampagina voor uw website, maar weet u hoe u te werk moet gaan? Of heeft u al een teampagina, maar vindt u dat deze beter kan? Wij kunnen u hierbij helpen! Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Bronnen: Tekstwekker.nl en Frankwatching.nl

Recente blogs

Zoeken