Skip to content
teamfoto zorgwebsite

Zes tips voor een sprekende teampagina van jouw zorgorganisatie

Het komt vaak voor dat patiënten benieuwd zijn naar het team achter jouw zorgorganisatie. Ze willen graag weten met wie zij een afspraak hebben en wie hen eventueel gaat behandelen. Een goede manier om patiënten kennis te laten maken met het team is door het gebruik van een sprekende teampagina. Op deze pagina geeft je alle leden van het team een gezicht en de mogelijkheid om iets over zichzelf te vertellen. De zes belangrijkste manieren voor het inrichten van een sprekende teampagina lees je in dit artikel.

Gebruik mooie, sprekende (portret)foto’s

Een teampagina is niet compleet zonder foto’s van alle werknemers van jouw zorgorganisatie. Het tonen van foto’s van de werknemers maakt de website menselijker en persoonlijker. Daarnaast geven foto’s de zorgorganisatie letterlijk een gezicht. Bij de foto kun je een persoonlijk verhaaltje over de betreffende collega toevoegen. Ook kun je ervoor kiezen om het verhaaltje pas te tonen nadat de patiënt de foto heeft aangeklikt, zodat je een strak foto-overzicht behoudt. Door het gebruik van mooie foto’s van alle werknemers krijgt de patiënt meer vertrouwen in jouw organisatie. Hierdoor zal hij of zij sneller contact opnemen voor het maken van een afspraak.

Maak gebruik van één concreet format

Wanneer je verschillende collega’s vraagt een sprekend stukje over zichzelf te schrijven, is de kans groot dat deze teksten behoorlijk uiteen lopen. Je wilt echter uniformiteit uitstralen, dus het is van belang dat de teksten op de teampagina allemaal binnen hetzelfde format passen. Je kunt bijvoorbeeld een x-aantal vragen opstellen die jouw collega’s kunnen beantwoorden. Op basis van deze antwoorden kan vervolgens een leuk verhaaltje worden geschreven. Wanneer je op basis van een dergelijk format werkt, hebben de teksten van alle collega’s dezelfde verhaallijn.

Kies voor een eigen design

Je kunt natuurlijk inspiratie opdoen door het bekijken van teampagina’s van jouw concullega’s, maar kies uiteindelijk voor authenticiteit. Door voor een design te kiezen dat aansluit bij jouw organisatie en de rest van jouw website maakt je meer indruk op patiënten. Het gebruik van een eigen design versterkt de identiteit van uw zorgorganisatie. Hierdoor onderscheid je je des te meer van andere zorgorganisaties binnen jouw branche.
Lees ook:Blended care, hoe werkt dat eigenlijk?

Probeer het schrijven in de ik-vorm te vermijden. Door te schrijven in de derde persoon kun je variëren in de woordkeuze en hoeft niet telkens ‘ik’ gebruikt te worden. Een goede manier om te voorkomen dat collega’s in de ik-vorm schrijven is door collega’s een stukje over elkaar te laten schrijven. Collega’s weten vaak van elkaar wat hen typeert en doordat de werknemer niet over zichzelf schrijft blijft overmatige bescheidenheid achterwege.

Je kunt ervoor kiezen om een teamfoto toe te voegen aan de teampagina. Een teamfoto vormt een sfeerbeeld van het team achter uw zorgorganisatie en toont enige interactie tussen jouw werknemers. Ook het plaatsen van een teamfoto op de teampagina draagt bij aan het vertrouwen van de patiënt in jouw zorgorganisatie.

Heb lef

Wees niet bang om wat meer prijs te geven over het werk, de persoonlijke kenmerken en typische anekdotes van het team. Door het verhaaltje van iedere collega een persoonlijke touch te geven wek je sympathie op bij jouw patiënten. Ook zorgt het ervoor dat patiënten meer binding voelen met jouw werknemers wanneer de kenmerken van deze werknemer hen aanspreken.

Ben je enthousiast geworden over het inrichten van een sprekende teampagina voor jouw website, maar weet je niet hoe je te werk moet gaan? Of heb je al een teampagina, maar vind je dat deze beter kan? Wij kunnen je hierbij helpen! Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Bronnen: Tekstwekker.nl en Frankwatching.nl